Dirigent/Pianist

Jeroen Hulshof

Dirigent

OPLEIDING
Jeroen Hulshof (1982) studeerde piano en orgel aan het conservatorium van Enschede.
In 2001 won hij een tweede prijs op het Prinses Christina Concours. De eerste faseopleiding Piano sloot hij in 2004 succesvol af, evenals de eerste faseopleiding Orgel in 2006.
Tijdens zijn 2e fase studie Piano aan de Messiaen Academie studeerde Jeroen piano solo en kamermuziek aan het Rimsky-Korsakoff conservatorium te Sint-Petersburg bij resp. Igor Uriash en Evgeny Isotov. Jeroen volgde diverse masterclasses bij o.a. Grzegorz Kurzynski, Igor Roma, Muza Rubackyte en Galina Vracheva en speelde diverse recitals in binnen- en buitenland, waaronder Duitsland, Frankrijk en Rusland.

In 2006 speelde Jeroen als finalist op het Grachtenfestival Concours te Amsterdam en studeerde hij af aan de Messiaen Academie met o.a. het Tweede Pianoconcert van S. Rachmaninov.

WERKZAAMHEDEN
Jeroen heeft een zeer diverse beroepspraktijk. Hij werkt veel met zangers, koren en andere instrumentalisten en geeft pianoles aan zowel kinderen als volwassenen.
Hij is werkzaam als dirigent/organist van het St. Pancratius Basiliekkoor te Tubbergen en werkt tevens als repetitor en/of muzikaal leider bij het Toneelkunstkoor Enschede, theatergezelschap ´Classic and More´ en het Koninklijk Hengelo´s Mannenkoor. Tevens is hij dirigent van Bison Futé, het kleinkoor van het Koninklijk Hengelo´s Mannenkoor. Ook is Jeroen incidenteel werkzaam als repetitor bij de Nederlandse Reisopera.
Sinds 1 januari 2017 is Jeroen de nieuwe dirigent van Heino´s Mannenkoor.
Tijdens concerten wordt Heino´s Mannenkoor veelal op de piano begeleid door Nadine Eman.
Contactgegevens:
Adres secretariaat: